miercuri, 20 ianuarie 2016

Lacul Fodora


      In toiul verii anului 2015 am fost invitat la o partida de test pe un lac din apropierea Clujului, aflat la putin peste 30km distanta fata de oras. Lacul poarta numele localitatii in care se afla : Fodora (Lacul Fodora)
      Este un lac mic dar cochet, impartit la patru standuri care pot acomoda cate doi pescari.
      Ingrijit si plin de viata adaposteste chiar si o familie de lebede care te incanta cu frumusetea lor.


      Am hotarat sa dau curs invitatiei cand am auzit ca balta nu a mai fost pescuita pana atunci, iar ce mi-a atras atentia cel mai tare a fost faptul ca pestii nu se intalnisera inca cu boiliesurile .
     Ajuns vineri seara la destinatie am stabilit impreuna cu Sebi (Potora Sebastian), partenerul meu din acea partida, ca primul lucru care trebuie facut este sa nadim locurile care urmeaza a fi pescuite. Zis si facut, am pregatit un amestec de boiliesuri de diferite marimi impreuna cu o cantitate mica de seminte preparate si am inceput sa nadim locurile de pescuit. In principal am nadit malul de vis-a-vis in ideea ca  pestii neobisnuiti cu prezenta omului  se vor retrage deranjati de miscarile noastre.
    Dupa pregatirea echipamentului am inceput sa pozitionam monturile pe locurile nadite. Acestea au ajuns in locurile dorite atat lansate din mana cat si plantate.
    Spre surprinderea noastra pestii au raspuns foarte repede la nada. Primele prezentari le-am avut la mai putin de doua ore de la nadire si au continuat pe tot parcursul noptii. In ziua urmatoare pestii consumau nada fara retinere, lucru confirmat de numarul mare de capturi si de faptul ca doi pesti au fost prinsi de cate doua ori fiecare pe parcursul acelei zile.


   Monturile au fost simple iar pe toata durata am folosit la carlig doar boiliesuri, tari si de diferite marimi, ca si cele din amestecul folosit la nadire. In unele cazuri am usurat momeala cu pop up-uri sau am folosit bile critic echilibrate. Cum trecea timplul pestii pareau tot mai receptivi la nada, acestia avand momente lungi de hranire. Nu au lipsit nici drilurile duble, marind numarul capturilor.
    

     Raportat la timpul scurt in care s-a desfasurat partida, mai exact sub 48 de ore, pot sa spun ca am avut rezultate destul de bune. Impreuna cu Sebi am capturat 38 de carpi, din care cei mai mici au fost 6 la numar cu o greutate aflata sub 5kg iar cei mai mari au fost 13 la numar, acestia fiind trecuti bine de pragul de 10kg. 


    Din spusele proprietarului in lac se afla pesti trecuti de 18 kg dar din pacate cu acestia nu ne-am intalnit. Nu se stie insa la primavara, balta fiind situata aproape de casa are toate sansele ca pe ea sa incep sezonul 2016.
                                  

                    Pana atunci asteptam sa treaca iarna cea lunga cu gandul la capturile viitoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu