duminică, 24 ianuarie 2016

Balastiera Fughiu

     

      Cu toate ca se implinesc aproape doi ani de la ultima mea partida pe acest lac nu pot sa nu-mi amintesc cu drag de aceasta balastiera. Poate si din cauza ca este o alta ocupanta a locurilor fruntase din topul preferintelor mele, o balastiera cu crapi bataiosi cum rar  intalnesti. Tin minte si acum primul dril, venea dupa o partida anterioara, partida cu pesti mari dar pe un lac unde pestii nu lupta prea tare si din cauza asta am fost puternic impresionat. Pestele pleca in forta, in momentul in care recuperam simteam ca nu are greutate, totusi cand lua fir pleca nervos si cu greu se oprea. Nu puteam sa-mi dau seama exact ce se afla la capatul celalalt al firului.  Dupa 10 minute ma uitam la peste si nu imi venea sa cred, ce ''lupta'' grea cu un adversar de categorie pana.


    Am vazut aici pesti de 8-9 kg care nu cedau nici dupa 30 de minute. Pot sa spun dupa trei partide ca acestia sunt pestii crescuti in balta si nu cei din popularile ulterioare. Cel putin crapii comuni se pot deosebii prin coloritul lor, au o nuanta mult mai inchisa apropiata de negru (restul sunt mai deschisi la culoare) iar forma corpului difera. Aduc a crapi salbatici lungi si subtiri (sui).
   Cu siguranta peste cativa ani, timp necesar ca pestii sa mai creasca, aceasta locatie va fi un punct fierbinte pe harta carp-fishingului romanesc.
   Revenind la acea partida, a avut loc in urma cu aproape trei ani. Locul de pescuit a fost standul 4,  situat in partea cea mai ingusta a lacului. Aceasta portiune este aproape in mijlocul lacului, care are  forma unei clepsidre. Nu am pescuit singur de pe acel loc, ca partener l-am avut pe Catalin Chetan.
   Ajuns aici pentru prima data si necunoscand  lacul am procedat la fel cum as face pe orice balastiera noua pe care ajung, am inceput sa pescuiesc malul de vis-a-vis. Nu am nadit foarte mult din doua motive, nu stiam daca sunt bune locurile alese si partida era destul de scurta (50-60ore).
   Ca nada am folosit doar boilies, fishmealuri nutritive fierte si apoi deshidratate timp de mai multe luni.
   Locurile alese s-au dovedit bune, am avut destul de multe prezentari pe durata partidei, insa cele mai multe prezentari s-au incheiat rau, aproape toti pestii i-am pierdut in agatatura.


  Pescuiam foarte aproape de agatatura, monturile trebuiau plasate la maxim un metru-doi de mal. Uneori lansam si de 7-8 ori pana reuseam sa pozitionez bine montura, altfel nu aveam prezentare. Am incercat sa tin pestii pe loc dar nu reuseam, cu toate ca pecuiam cu linia principala de 0,30 mm aceasta nu rezista, ceda si pierdeam pestii. Am inlocuit tamburii cu cei de rezerva, pe acestia aveam monofilament de 0,40 mm, sa nu mai am probleme.


    Cu toate astea nu reuseam sa scot pestii, pescuiam la limita cu standul 5 si in acel loc malul are un intrand care dinspre 4 face un unghi de 90 de grade. Pestii ''parcau dupa colt'' si nu mai puteam face nimic. Oricat am incercat nu am reusit, dintr-un numar de 14 prezentari am avut 3 capturi, toti pestii care am reusit sa-i scot au fost sub 10kg.
    Dupa acest scor dezastruos in favoarea pestilor am hotarat ca trebuie sa revin cat mai repede pentru a echilibra rezultatul. La cateva saptamani eram din nou pe balta, de data aceasta am ales standul 5. Din aceasta pozitie pestii nu aveau cum sa se ascunda, in fata aveam doar zona libera.
    Cu lectia invatata din partida precedenta am pescuit de la inceput cu fire si monturi alese corect pentru acea situatie. Am nadit malul opus, mai precis am nadit locurile care le stiam ca ''fierbinti''. 
    De data aceasta nu am avut rateuri insa nici prezentari foarte multe, era o perioada in care  balta mergea rau, pestele avea perioade foarte scurte de hranire, cate o ora dimineata si una seara.
    Nu am vrut sa ma impac cu ideea ca pestele nu raspunde asa ca pentru a prinde  pesti am incercat  sa pescuiesc diferit cu fiecare lanseta. Prima plasata izolat cu momeli de atractie,  a doua pe pat de seminte iar cea de a treia pe locurile care au dat randament data trecuta. Doar la cea din urma am avut rezultate, insa nu era ce asteptam, am prins un numar mic de pesti si nici unul dintre acestia nu facea parte dintre seniorii lacului. Pestii mari nu se aflau sau cel putin nu se hraneau in zona pescuita de mine.
   Cele 72 de ore cat a durat partida au trecut foarte repede iar finalul m-a gasit cum nu se poate mai rau, convins ca am pescuit bine dar totusi fara rezultat. Era nevoie sa revin. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu